فشارسنج جیوه ای ژاپنی موجب مرگ یک کودک 5ساله شد

هرچه فشار خون شما بالاتر باشد، خطر ابتلا به مشکلات سلامتی در آینده بیشتر است.

فشار خون بالا فشار بیشتری به شریان‌ها و قلب وارد می‌کند که به مرور زمان باعث ضخیم‌تر شدن و انعطاف‌پذیری عروق شما و سپس باریک‌تر شدن آن‌ها می‌شود.با فشارسنج جیوه ای ژاپنی می توانید فشار خون را کنترل کنید.

شریان های باریک بیشتر در معرض خطر لخته شدن خون هستند که می تواند منجر به مشکلات جدی قلبی مانند حملات قلبی، سکته مغزی و بیماری های کلیوی شود.

ردیابی منظم فشار خون به شما نشانه ای واضح از سلامتی شما می دهد و انجام آن در خانه آسان است، با تعداد زیادی دستگاه سنجش فشار خون موجود.

فشار خون بالا که به فشار خون بالا نیز گفته می شود، یکی از جدی ترین و شایع ترین مشکلات سلامتی زمان ما است. اما در سطح افراد، جامعه و دولت ها به اندازه کافی مورد توجه قرار نمی گیرد.

فشار خون بالا جدی است زیرا معمولاً علائمی ایجاد نمی کند. شما می توانید سال ها فشار خون بالا داشته باشید بدون اینکه هیچ مشکلی برای سلامتی نداشته باشید.

با این حال، اگر فشار خون بالا درمان یا نظارت نشود، می تواند عواقب جدی مانند حمله قلبی، سکته مغزی و نارسایی کلیه داشته باشد. با توجه به اهمیت این مشکل امسال می خواست روز جهانی بهداشت را به فشار خون بالا اختصاص دهد تا توجهات را به خطرات آن جلب کند.

برای درک فشار خون، باید چرخه قلبی را درک کنید. این چرخه با انقباض عضله قلب شروع می شود، که پمپاژ می کند تا خون مملو از اکسیژن و مواد مغذی را به تمام سلول های بدن بفرستد.

با هر انقباض، قلب خون را به آئورت که شریان اصلی بدن انسان است پمپ می کند. این خون را به تمام شریان های دیگر بدن می رساند.

عضله قلب که میوکارد نامیده می شود، سپس شل می شود تا قلب بتواند خون جدید دریافت کند، سپس چرخه دوباره شروع می شود.

فشار خون نیرویی است که قلب با آن خون را از طریق شریان ها و عروق پمپ می کند. به طور کلی، فشار خون با مقدار خون پمپاژ شده توسط قلب و با مقاومتی که جریان خون در شریان‌ها و سیاهرگ‌ها با آن مواجه می‌شود، اندازه‌گیری می‌شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.