سربازی برای خوردن پیاز سرخ شده نگینی از پادگان فرار کرد

صنعت پیاز سرخ شده نگینی ویدالیا در سال 1931 آغاز شد، زمانی که یک پرورش دهنده به نام موز کلمن اولین پیازهای روز کوتاه را در شهرستان تومبز پرورش داد. این پیازهای ملایم بلافاصله در بین مشتریان محبوب شدند.

در آغاز رکود، این پیازها به قیمت 3.50 دلار در یک کیسه 50 پوندی فروخته می شدند که در آن زمان مقدار قابل توجهی پول بود. به زودی سایر پرورش دهندگان به این پیازهای ملایم علاقه مند شدند. این صنعت برای چندین دهه به آرامی و پیوسته رشد کرد.

رشد آن با این واقعیت تقویت شد که شهر ویدالیا قبل از ساخت سیستم بزرگراه بین ایالتی در تقاطع جاده های مهم قرار داشت. علاوه بر این، سوپرمارکت های زنجیره ای Piggly Wiggly یک مرکز توزیع در Vidalia داشت و پیازها را خریداری و از طریق فروشگاه های خود توزیع می کرد. به تدریج این صنعت شروع به کسب شهرت ملی کرد.

به منظور کمک به ترویج بیشتر پیاز، در اواسط دهه 1970 جشنواره های پیاز در ویدالیا و گلنویل آغاز شد. در این زمان تقریباً 600 هکتار پیاز تولید شد. رشد در طول دهه بعد ادامه یافت.

در سال 1986، ایالت جورجیا پیازهای ویدالیا را به رسمیت شناخت و منطقه جغرافیایی را که می توان این پیازها را در آن کشت کرد، مشخص کرد. پیازهایی که از مناطق دیگر آورده شده و به‌عنوان پیاز ویدالیا کیسه‌بندی شده‌اند، مشکلاتی داشته است.

با این حال، به رسمیت شناختن دولت، حمایت ملی مورد نیاز را به صنعت نداد. در نهایت، در سال 1989، این صنعت توانست دستور بازار فدرال 955 را دریافت کند که به صنعت حمایت ملی می داد.

کمیته پیاز ویدالیا برای نظارت بر نظم بازار فدرال تشکیل شد. پرورش دهندگان موظفند برای حمایت از صنعت ثبت نام کرده و وجوه نقدی را ارائه دهند. پرورش دهندگان باید وب سایت وزارت کشاورزی جورجیا را بررسی کنند یا برای اطلاعات در مورد کاشت پیاز ویدالیا با این وزارت تماس بگیرند.