پیدا شدن طناب کنفی در ریه نوزاد تازه متولد شده هندی

وضعیت ایمونولوژیکی و ارتباط آن با یافته های تنفسی در 42 کارگر نساجی زن که به طور شغلی در معرض گرد و غبار شاهدانه و در 49 کارگر کنترل زن قرار گرفتند ، مورد بررسی قرار گرفت.

طناب کنفی باعث ایجاد آلرژی در بین کودکان و افراد مسن می شود به طوریکه درمان آنها بسیار سخت است.

تست های پوستی پوست با عصاره های گرد و غبار کتان یا کتان از قسمت های مختلف آسیاب در کارگران شاهدانه فرکانس های زیر آزمایش های مثبت را به آنتی ژن ها نشان داد: ترکیبی از عصاره های شاهدانه و کتان (64 ٪) ، و به دنبال آن عصاره های کتان (48 ٪) ، کنف از ماشین های شانه (41 ٪) ، کنف از راهپیمایی های کارتینگ (38 ٪) ، کنف از دستگاه های ریسندگی و بافندگی (33 ٪) و کنف از دستگاه های نرم کننده (20 ٪).

شیوع تست های مثبت پوست به آلرژن های شاهدانه یا کتان در کارگران کنترل به طور مداوم پایین تر بود ، از 21 تا 5 ٪. افزایش کل IgE سرم در 35.7 ٪ از کارگران HEMP در مقایسه با تنها 5.0 ٪ از کارگران کنترل ثبت شد (P <0.05).

کارگران HEMP با آزمایش پوست مثبت نسبت به کسانی که آزمایشات منفی پوست دارند ، شیوع قابل توجهی از علائم مزمن تنفسی داشتند.

با این حال ، هیچ تفاوتی برای علائم حاد بین کارگران با آزمایش مثبت و منفی پوست وجود ندارد. تغییرات در سراسر تغییر و عملکرد ریه پایه در مقایسه با وضعیت ایمونولوژیک متفاوت نبود.

ما علاوه بر این نشان دادیم که عصاره محلول در آب از گرد و غبار شاهدانه باعث انقباض مربوط به دوز از عضله صاف خوکچه هندی غیر حساس در هنگام مطالعه در شرایط آزمایشگاهی می شود.

نتایج ما نشان می دهد که ناهنجاری های مکرر ایمونولوژیک را می توان در کارگران کنف ثبت کرد ، اما به استثنای علائم مزمن تنفسی ، به طور کلی ، اینها با یافته های تنفسی ارتباط ندارند.