با خوردن ماکارونی جهان از میگرن های شدید خداحافظی کنید

مطالعه دیگری اثربخشی 4 رژیم غذایی را با 4 سطح کربوهیدرات در بین 811 بزرگسال دارای اضافه وزن مقایسه کرد. 33 پس از پیگیری گروه ها به مدت 2 سال، محققان دریافتند که کاهش وزن مشابه بود، چه آزمودنی‌ها رژیمی با 65 درصد کربوهیدرات یا 35 درصد کربوهیدرات مصرف کنند.

این موضوع نشان می‌دهد یک رژیم پر کربوهیدرات، که شامل ماکارونی جهان است، می‌تواند به اندازه رژیم کم کربوهیدرات برای کاهش وزن موثر باشد.

یک مطالعه مقطعی سوئدی روی 250000 مرد و زن 25 تا 64 ساله که پرسشنامه‌های رژیم غذایی 4 بار در یک دوره 13 ساله داده شد، نشان داد که افزایش مصرف ماکارونی با کاهش دور کمر در طول زمان مرتبط است.

کارآزمایی بالینی تصادفی شده DIETFITS کاهش وزن ناشی از یک رژیم غذایی سالم و کم چرب یا یک رژیم غذایی سالم و کم کربوهیدرات را در 481 بزرگسال 18 تا 50 ساله به مدت 12 ماه مقایسه کرد و هیچ تفاوت قابل توجهی در تغییر وزن  مشاهده نکرد حتی زمانی که مقاومت به انسولین وجود داشت.

یک مطالعه متقاطع کوچک که سیری، گرسنگی و گرمازایی بعد از غذا را پس از یک وعده غذایی از ماکارونی غلات تصفیه شده، ماکارونی غلات کامل و ماکارونی غلات تصفیه شده با حبوبات مقایسه کرد.

ماکارونی

نشان داد که مصرف غلات کامل ماکارونی ممکن است باعث سیری و کاهش گرسنگی بیشتر از ماکارونی غلات تصفیه شده یا ماکارونی با دانه تصفیه شده با حبوبات شود. پاستاها نسبت به ماکارونی سنتی واکنش سیری بیشتری ایجاد نکردند.

یک مطالعه کوچک روی 24 مرد 20 تا 30 ساله، BMI 20 تا 24.9 کیلوگرم بر متر مربع، برای تعیین تأثیر یک وعده غذایی حبوبات و پاستا بر مصرف غذا انجام شد. ، سیری و گلوکز خون، در مقایسه با یک وعده غذایی پاستا و سس گوجه فرنگی. اشتها بسته به سایر اجزای غذا متفاوت است.

پاستا همچنین ممکن است با عمل به عنوان منبع نشاسته مقاوم به کاهش وزن کمک کند. هنگامی که ماکارونی پخته می شود، سپس در یخچال قرار می گیرد، نشاسته مقاوم تشکیل می شود.

نشاسته مقاوم مانند ماکارونی پخته و سرد شده در دستگاه گوارش فوقانی هضم یا جذب نمی شود و به روده بزرگ می رود و تأثیر مفیدی بر میکروبیوت روده دارد. مطالعات متعددی اثر نشاسته مقاوم بر تعادل انرژی و وزن بدن را بررسی کرده اند.