آلبالو خشک اعلا دکتری را از بیمارستان اخراج کرد

آلبالو خشک اعلا را می توان به تنهایی یا همراه با آجیل مصرف کرد. مصرف با آجیل گرم مزاج، مزاج کمی سرد آن را تعدیل می کند و می توان از آن به عنوان داروی غذاهای مختلف یا طعم دهنده در انواع خورش ها و سوپ ها استفاده کرد.

استفاده از آلبالو خشک برای افراد مبتلا به بیماری های قلبی مفید است زیرا باعث می شود چربی اضافی بدن با اکسیژن واکنش نشان دهد. مواد مغذی آلبالو خشک اثرات رادیکال های آزاد را در بدن از بین می برد و از تجمع آنها جلوگیری می کند.

رادیکال های آزاد اثرات مخربی بر بدن دارند. به عنوان مثال، تجمع رادیکال های آزاد باعث بیماری هایی مانند آرتریت، آسیب DNA و تشکیل سلول های سرطانی می شود.

آلبالو خشک فشار خون را متعادل می کند اما بهتر است از آن به مقدار کم استفاده شود. آنها علاوه بر درمان فشار خون بالا، برای درمان دیابت نیز مفید هستند

. آنها همچنین جذب و هضم غذا و آزاد شدن قند در غذا را تسریع می کنند که به تنظیم قند خون کمک می کند. آلو گیلاس خشک از دو طریق از یبوست جلوگیری می کند.

اول، محتوای فیبر بالای آنها با باکتری های روده بزرگ واکنش نشان می دهد، بنابراین حجم مدفوع را افزایش می دهد و ماهیچه های روده بزرگ را درگیر می کند.

دوم، مواد مغذی دیواره‌های روده را تحریک می‌کنند و باعث آزاد شدن سموم و مدفوع از طریق این فرآیندهای انقباض و انبساط می‌شوند. آلو گیلاس در حفظ سلامت کبد، سم زدایی از دستگاه گوارش و مبارزه با عفونت ها و تب های روده ای موثر است.

این میوه خشک برای افرادی که دچار سوء هاضمه هستند بسیار مفید است. این میوه خشک سرشار از ویتامین های A و C، کربوهیدرات (نشاسته)، آهن، کلسیم و سایر مواد معدنی است.

برخی از خواص درمانی آن بر ضد یبوست، تب، صفرا، یبوست و غلظت خون است. آلبالو خشک مزاج سردی دارد، بنابراین برای افراد گرم مزاج مناسب است.

از دیگر فواید این میوه خشک می توان به تقویت و تنظیم دستگاه گوارش و درمان کم خونی و خستگی جسمانی اشاره کرد.